وبلاگ ما

  • ۰
  • ۰

هنگامی که یک گروه ،انها در تشخیص اظهارات غیر گرامری  نسبت به یک مقایسه علت کم شنوایی گوش گروهی گوینده های انگلیسی بومی کمتر خوب عمل میکنند.
علاقه با  رابطه با فرضیه ی دوره ی بحرانی  از یک  تحلیل زیر گروه ها یگوینده های زبان دوم  نتیجه می شود.انهایی که بین 3 تا7  سال بودندوقتی انها  به امریکا رسیدندباگوینده های بومی انگلیسی تفاوت نداشتند. انهایی که در ورود  بین 15 تا18 سال بودند در تست ها نسبت به گویندگان بومی کمتر خوب عمل کردند   اما انها  که در جوانی رسیدند  بیشتر به رقابت بومی نزدیک هستند.
انهایی هم که 17 یا بزرگتر بودند نسبت به انهایی که 30 سال داشتند  بهتر انجام دادند.چنانچه موردی برای لهجه بود  تفاوت های مشاهده شده بین انها  به عنوان بچه های جوان و زیر 7 سال  که در معرض قرار گرفته اند و انهایی که بزرگترند اما هنوز نوجوان اند در معرض زبان قرار گرفته اند
مدارک اضافی از اثر سن ورود  از کوپییترز (1987) کسی که فهمید : گویندگان  بومی  عملکرد بهتری نسبت یادگیرنده های بالغ زبان دوم  روی تست هاس گرامری مقایسه ای دارن_ حتی وقتی اموزنده های زبان دوم  به عنوان مولف و استاد روی زبان دوم انها کار میکردند.پیوستگی و ناپیوستگی در اثر سن ورود: اکرچه این واضح است که  سن در انچه برای  یادگرفتن  یک زبان  شروع می شود  به سطح زبردستی (مهارت) نهایی هرشخصی در ان زبان بر میگردد. این واضح نیست که  دلیل این ارتباط  یک تغییر در گنجایش ویژه مغز برای  فراگیری زبان است  فرضیه ای که وجود یک  روزنه( پنجرهی) تضمین فیزیولوژیکی  را برای قراگیری  زبان در طول فراگیری زبان باید اتفاق بیافتد  را پیشگویی کرد.مهارت باید برای  انها که در طول دورهی بحرانی  در معرض قرار گرفته اند نسبت به انها که خارج از دورهی بحرانی در معرض قرار گرفته اند بهتر عمل کنند. بعضی از مدارک اشاره میکند که،در کشور عملکردی که به  سن اولین در معرض قرارگیری  برمیگردد بدون اشکال اسن. یک مطالعه که یک نقشه برداری سن ورود عملکرد پیوسته  برای  رقلبت زبان را فهمید  از اطلاعات سرشماری  از 2 میلیون  مهاجر استفاده کرده ،همه انهایی که در امریکا از 10 سالگی  زندگی می کردند را جمع اوری کرده(هاکوتا...2003) پاسخ ها که چگونه متخصص انها را  برای اینکه در انگلیس باشتد متقاعد کرد ، سن انها وقتی انها مهاجرت کردند  بهUSA  و سطح تحصیلاتی را که انها دست یافته اند را گزارش کرده.
یافته ها در شکل 2.6 برای گوینده های بومی چین و اسپانیا حاضرند. مدارک واضحی وجود دارد که سن مهاجرت تفاوت ایجاد می کند اما مدارک واضحی از ناپیوستگی وجود ندارد گه اثر مشاهده کر روی سطح تحصیلات  همچنین در مقابل  یک مقدار بیولوژیکی  تفاوت مهارت  بحث میشود.
اگرچه  یک انتقاد باالقوه ی این  اطلاعات این است که  میانگین گزارش خود به اندازه ی که برای اشکار کردن سن مهاجرت،حساس نبود.بهطور جدی تر این پیشنهاد شده بود که 2 تکنیک تحلیل اطلاعاتی  هاکو ممکن است  مدارک یک انتظاع در اثر سن  را پنهان کرده باشد و از طرف دیگر  مطالعات دیگر همچنین  نشان داد که ،حتی  بعد از بلوغ ، پاسخ دادن به فراگیری زبان دوم برای جوانتر  بهتر است و بعضی بزرگتر ها( تقریبا5% تا 25% بسته به مطالعه ها)  میتوانند به مهارت بومی مانند در زبان دوم دست یابند(بیردسانگ2005). دیگر یافته ها به طور مشابه  به«بلوغ نزدیک به روزنه( پنجره ی) فرصت» اشاره می کند. مقدار سن روی فراگیری زبان دوم اثر میگذارد و به طور کامل  اطلاعات را توضیح نمی دهد.
اثرات غیر بیولوژیگی روی فراگیری زبان دوم:

https://tehransafir.com/%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D9%88%DB%8C%D8%AF%DA%A9%D8%B3/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی